(ponovni poziv)
Stanje na področju mirujočega prometa se je v mestu Idrija letos le delno spremenilo na bolje. Izpostavilo se je neurejeno stanje, zagotovilo uveljavitev sprejetih sklepov občinskega sveta in legaliziralo na črno postavljene parkirne table.
Glavni problemi pa še vedno ostajajo. Preglednost ureditve na nivoju Občine je žal še vedno nezadostna in neobstoječa. Delno bo k odpravi takšnega stanja poskušalo pomagati tudi Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ki želi v sodelovanju z Geodetsko upravo RS vzpostaviti nacionalno parkirno platformo SIPARK s poenotenimi podatki o parkiriščih za vse slovenske občine.
Upamo, da se bo usposabljanja udeležil tudi predstavnik občinske uprave kljub temu, da občina kot nam je bilo pojasnjeno nima zaposlene osebe z opisom delovnih nalog na področju urejanja prometa. Upamo na dobro voljo!
Župan sicer krajanom že od decembra 2023 “na pamet” najavlja prioritetno spremembo Odloka iz leta 1996 in obljublja rešitve za katere pa se je pokazalo, da občinska uprava nima strokovnega znanja, da bi jih pripravila. Ključna težava vseh obljub župana in občinske uprave je strokovno planiranje. Vsem krajanom ne znajo predstaviti in povedati kdaj, kdo, kako in kakšna je planirana časovnica vseh potrebnih aktivnosti, da bi prišlo do boljše in celovitejše zakonske podlage in do ureditve področja mirujočega prometa, pa čeprav je bila pred leti sprejeta celostna prometna strategija in strokovna podlaga v obliki analize parkirnih površin. “Problem” se vedno in vsakokrat znova začne “reševati” šele, ko se javno izrazijo zahteve in nejevolja ob neurejenosti zatečenega stanja. Rešitev pa še vedno ni. Kot vedno je za upravo najboljši alibi, a žal tudi najdražji pristop s ponovnim že drugim ali tretjim plačilom zunanjega svetovalca. In sedaj ZGOLJ čakamo kaj in kdaj se bo kaj zgodilo saj krajani kot tudi mi v svetu KS ne poznamo časovnice!
Nov Odlok, ko bo ugledal luč sveta naj bi po dosedanjih pojasnilih reševal predvsem postopek izdaje dovolilnic, namembnost parkirnih območij, kratkotrajna območja, območja s plačilom parkirnine in število rezerviranih mest.
Parkirišče UTA pa je v tem kontekstu zelo poseben primer. Če kaj poznamo obljube vemo, da je ena od teh delna asfaltacija in ureditev/označitev parkirnih mest (obljuba iz maj/junij) in druga, da je bila med poletjem pridobljena ponudba za odkup zemljišča, ki pa je zneskovno po županovem mnenju predraga za Občino. Ali gre za strokoven odgovor župana presodite sami. Ob tem se sprašujemo samo ali je že 6 letno plačevanje najemnine brez jasne vizije glede dolgoročne rešitve res tako poceni! Zato predlagamo hiter razmislek v smeri aktivnega reševanje stanja vsaj z določitvijo kratkoročnega območja z do 2h parkirnim režimom. Manjka kot kaže samo nekaj znanja in predvsem volje!
S tem pozivom želimo še enkrat izpostaviti, da bi morale biti večletne potrebe krajanov in tudi mnenja sveta KS bolje slišana in bolje obravnavana. Učinkovitost poslovanja Občine in urejenost mirujočega prometa bi morala biti stalno ena od PRIORITET za delovanje župana.
Komentar:
Na podlagi posveta o parkiriščih skupaj z Lista Odgovorni za Idrijo in predloga KS Mesto Idrija je prišlo do dveh sprememb:
1) Zamenjava parkirnih tabel na Ahacijev trgu in za Sočo
2) Sprejem sklepov in legalizacija kratkotrajnih območij parkiranja