Na 8. seji KS dne 18.6.2024 je bil sprejet sklep, s katerim smo pozvali župana in direktorja občinske uprave, da naj se na podlagi danih pojasnil Ministrstva za javno upravo in razprave na seji pripravi in sprejme sklep župana, ki bo delno formaliziral odnos glede pristojnosti svetov KS v odnosu do občinske uprave in tako omogočal boljšo strokovno in administrativno podporo pri delu svetov KS.
STANJE
Svet KS mesto Idrija je v gradivu za sejo podal razloge za pripravo sklepa župana. Pri delovanju se soočamo s sledečimi težavami in potrebami:
– V občinski upravi določiti kontaktno osebo, ki bi bila odgovorna za vso komunikacijo in sodelovanje s sveti KS;
– Za podana vprašanja krajanov in sveta ni določenega časovnega roka za pripravo odgovorov s strani občinske uprave;
– Način obravnavanja vlog KS. Župan ne podaja pisnih stališč do predlogov in rešitev, ki jih predlaga svet KS;
– Mnenje ali pobuda KS vezano na dnevni red seje občinskega sveta se ne uvršča med gradiva že ob sklicu seje občinskega sveta;
– Izvajanje že sprejetih dogovorov ni ustrezno zavedeno (kdo, kaj, rok izvedbe);
USMERITEV DELA
V mandatu 2022 – 2026 smo si člani Liste Odgovorni za občino Idrija, ki smo bili izvoljeni v Svet KS mesto Idrija zadali cilj, da vzpostavimo pregledno in formalno boljše sodelovanje s krajani in tudi z županom ter občinsko upravo.
1. SODELOVANJE S KRAJANI
Vzpostavili smo kanale (uradne, ure, poštni nabiralnik elektronski naslov, odprte javne seje KS, srečanja s krajani) preko katerih javno in odprto komuniciramo ter podajamo krajanom možnosti, da predstavijo svoje težave, zahteve in predloge, katere potem v svetu KS oblikujemo in ustrezno naslavljamo na organe občine, občinske zavode, podjetja in po potrebi tudi na zunanje deležnike.
2. SODELOVANJE Z ŽUPANOM IN OBČINSKO UPRAVO
Pri slednjem gre za pomanjkljivo rešen odnos in za demokratični manko pri soodločanju, ki se ga dosedaj nikoli ni urejalo skozi Statut Občine Idrija ali z Odlokom o krajevnih skupnostih v Občini Idrija. Vsi pa vemo, da Krajevne skupnosti pri izvajanju svojih nalog potrebujejo pomoč občinske uprave. Ministrstvo za javno upravo je kot možno rešitev predlagalo, da se sprejme sklep župana, saj v takih primerih samo župan določa kakšen bo obseg pomoči občinske uprave vsem svetom KS tako v organizacijskem, strokovnem kot političnem smislu. Predvsem strokovni in politični del pomoči je še vedno odvisen zgolj od volje župana zato je predlagan sklep usmerjen v boljšo preglednost delovanja lokalne samouprave kot celote.
SKLEP ŽUPANA
Svet KS mesto Idrija zato županu predlaga, da se do septembra oblikuje osnutek sklepa za obravnavo in sprejem. Sklep v katerem bo smiselno določeno na kakšen način bo občinska uprava organizacijsko in administrativno izvajala strokovne postopke in nudila pomoč svetom KS tudi pri političnih predlogih, ki jih oblikuje svet KS.
Upravljanje Občine mora postati bolj pregledno. Gre za skupni cilj, za katerega želimo, da ga župan prepozna in uredi s sklepom. Kot Svet KS, ki ima pri delu župana in občinskega sveta predvsem svetovalno vlogo si želimo delovati v okviru, ki ga župan omogoča. Ne želimo pa si delovati na način, da se nam preprečuje dostop do dokumentov, da se naša vprašanja ne obravnavajo v razumnih rokih, da se ne podajajo stališča, da se pobude ne uvrščajo na seje občinskega sveta in da se ne izvršujejo sprejeti dogovori. Vse to lahko župan omogoči in od občinske uprave tudi zahteva, da sledi tem navodilom, da pomoč svetom KS poteka pregledno in učinkovito. Sedaj je ta pomoč preveč odvisna od primera do primera.
Vloga svetov KS je mišljena tudi kot oblika političnega delovanja krajanov, ki razpravljajo o delu župana in občinskega sveta, predlagajo pobude, mnenja in rešitve, ki so usmerjene v korist prebivalcev, k izbolšanju življenjskega okolja, povezovanju članov v skupnosti in k boljši pripravi občinskih odlokov. Želimo, da imajo občani to možnost preverjati delo krajevnih svetnikov, delo občinskih služb in odzive ter stališča župana.
Občine, ki zmorejo širše sodelovanje in več odprtosti so bolj inovativne in napredne in kot tako v prihodnosti vidimo tudi Občino Idrija.