Na Posvetu, ki ga je v četrtek 28. marca v mestni dnevni sobi Pr’Golitu pripravila Krajevna skupnost Mesto Idrija skupaj z Lista Odgovorni za občino Idrija je bil predstavljen pomen, stanje in nujnost pravne ureditve območij parkiranja. Ne zgolj z naročilnicami, telefonom in slepim izpolnjevanjem zahtev župana ampak predvsem s strokovnostjo in z demokratičnostjo postopkov, ki so v veljavi. To je z odločbami občinske uprave. Od veljavnega in zastarelega odloka je minilo že 28 let, od sprejetja strokovnih podlag, ki so v celoti podale usmeritve in možne rešitve pa že 6 let. Kje se je ustavilo? So občani upravičeni do pojasnil? Stanje je nezavidljivo!
Občinski svet je do leta 2010 sprejel 5 sklepov o režimu kratkotrajnega parkiranja v mestu Idrija, za naprej pa je bilo prepuščeno vsakemu posebej kot se uspe znajti v stilu “kdor prej pride, prej melje”. Za parkirne prostore je občinska uprava sklepe o ureditvi in režimu kratkotrajnega parkiranja izvrševala zelo nedosledno in tudi v nasprotju le teh. V enem primeru sploh ni bilo postavljene zahtevane prometne signalizacije, v drugem se je leta 2019 (mandat župana Tomaža Venclja) zamenjala tabla in režim parkiranja brez spremembe sklepa občinskega sveta in v tretjem se je postavila tabla brez sklepa občinskega sveta. Prosto po navdihu, za katero stanje je bilo na posvetu izrečena tudi graja s strani udeležencev. Postavilo se je vprašanje: kako zahtevati odgovornost, je to sploh mogoče?
Krajane vabimo, da si pogledajo gradivo in aktivno sodelujejo v času priprave in sprejemanja novega Odloka. Samo tako lahko od župana in občinske uprave vsi skupaj zahtevamo, da se do oblikovanja odloka, pogojev in rešitvah pristopi maksimalno zavzeto in vključujoče.
Skozi predstavitev in v razpravi s krajani pa so se oblikovale tudi nekatere zahteve oz. so bila izražena jasna pričakovanja udeležencev.
ZAKLJUČKI POSVETA:
– da je pri urejanju prometa potreben stalen strokoven pristop direktorja občinske uprave in zaposlenih na tem področju;
– da je prišlo do opuščanja izvajanja nalog in do neustreznega pristopa pri urejanju področja mirujočega prometa mimo sklepov občinskega sveta;
– da je potrebna javna razgrnitev novega Odloka še pred 1.obravnavo na občinskem svetu;
– da naj se parkirne prostore uredi z odločbami občinske uprave v roku 3-6 mesecev,
– da se uredi prikaz vseh javnih parkirnih prostorov in števila parkirnih mest na spletni strani občine;
– pripraviti več možnih scenarijev in jasnih pogojev za določitev števila dovolilnic in upravičencev v območju centra mesta;
– potrebno je oblikovati začetno razmerje za vsa javna parkirna mesta med različnimi uporabniki (stanovalci, kratkotrajno, zaposleni) in določiti režime v kombinaciji z dovolilnicami;
– župan/občinska uprava naj poda pojasnilo, kako je sedaj urejeno delovno mesto oz. se izvaja opravljanje strokovnih nalog za področje prometa;
– župan/občinska uprava naj poda pojasnilo, kako so se v preteklih letih namensko porabljena sredstva iz naslova pobranih glob in kazni.
Ob tem izražamo zahvalo vsem udeležencem posveta za sodelovanje, za odprt ter iskren pogovor, za vaše poglede, za vprašanja in vsa podana mnenja. Posveta so se udeležili tudi župan, vodja MIRICa, mestna redarka in občinska svetnika Davo Lampe in Erik Logar.
Vse vaše komentarje in mnenja sprejemamo tudi na email:
Prilagamo še povezavo na primer dobre prakse v Občini Kranj:
… [Trackback]
[…] There you will find 12336 more Infos: ksidrija.idrija.si/2024/03/29/krajani-preseneceni-nad-neurejenostjo-in-nepreglednostjo-obmocij-parkiranja-v-idriji/ […]
[…] KRAJANI PRESENEČENI NAD NEUREJENOSTJO IN NEPREGLEDNOSTJO OBMOČIJ PARKIRANJA V IDRIJI […]