Vodenje, pravila, obnašanje, ekipno delo …

Namesto kritike, tokrat poudarjamo par osnov ustreznih principov vodenja ter timskega dela.

Vodenje:

Vsak vodja, pa naj si bo vodja podjetja, občine, kluba, društva, ekipe, bi se moral vedno znova vprašati, ali zna ustrezno voditi in usmerjati posameznike ali ekipo, za zgledno delovanje ali poslovanje enote, ki jo vodi.

Ne moremo pričakovati, da bo ekipa dobro reševala izzive, če sami tega nismo sposobni. Cilj odzivanja na izzive je razpršiti napetost in najti ustrezne rešitve ali kompromise. Dober vodja mora vedno znati dobro poslušati.  Na podlagi različnih argumentov, dober vodja nato spodbuja iskanje konsenza in jasno ter transparentno komunikacijo za razreševanje določenega izziva.

Eden najboljših in učinkovitih načinov za vodenje, je vodenje z zgledom. Za tak način je vzpostavitev temeljev zaupanja ključnega pomena. Začne pa se s tem, da se resnično vedno izpolni dane obljube in spoštuje postavljena pravila. 

Naj tu omenimo primer izdelave, sprejetja ter potrditve ustrezne pravne podlage za izplačila sejnin članom KSMI (v marcu 2023 obljubljeno za april, nato za maj, sedaj je obljubljeno za julij … ???)

Tu polagamo tako županu, kot tudi občinskim svetnikom na srce – izvoljeni ste (in smo) bili s strani občanov (krajanov) in vaše in naše delovanje mora biti usmerjeno izključno v njihovo dobrobit oz. dobrobit občine ter krajevnih skupnosti, v katerih prebivamo. Tu ni prostora za osebne zamere ali bog ne daj – osebne koristi. Potrebno se je zresniti, zavihati rokave in začeti resno in odgovorno delo.

Obstajajo pravila, zakoni, pravne podlage, ki jih je treba upoštevati, spoštovati in delovati v njihovih okvirih. Spoštovani, tako to je!

Tu omenimo primer imenovanja podžupana, kjer je bilo v samem postopku kar nekaj neustreznosti, kot tudi zadnji primer poimenovanja območja med osnovno šolo ter sotočjem Nikove in Idrijce v »Spominski park osamosvojitve Slovenije«.

Ekipno delo:

Ekipo (tim) sestavlja skupina ljudi, ki so povezani s skupnim namenom, za uresničitev točno določenih in dogovorjenih ciljev. Člani morajo biti vešči procesa vodenja, ustrezne komunikacije in seveda tudi vrednot. Tu je ključnega pomena definitivno tudi medsebojno spoštovanje, seveda pa tudi osnove poslovnega (kot tudi osebnega) bontona.

Dober tim vedno deluje na način, da:

  • razvija medsebojno sodelovanje,
  • dopolnjuje drug drugega,
  • izmenjuje izkušnje in znanje,
  • učinkovito in skupaj rešuje probleme,
  • povečuje kreativnost,
  • sledi zastavljenim ciljem, ki so bili skupno definirani.

V dobri ekipi ni prostora za medosebne ovire, neustrezno in/ali nespoštljivo komunikacijo, slabo določene vloge članov – pomembno je, da imajo vsi člani določeno znanje, ustrezne kompetence, potrebne delovne izkušnje, ki jih znajo deliti z ostalimi in drug drugega tudi usmerjati.

Pri delu naj nas vedno vodijo vrednote, odgovornost, spoštljivost, transparentnost in poštenost!

Dodajamo pa še povezavo na posnetek zadnje občinske seje, pa naj si vsak sam ustvari svoje lastno mnenje, ali naši najvišji organi občine upoštevajo in sledijo ustreznim normam.

6. redna seja Občinskega sveta Občine Idrija – 25.05.2023 – YouTube

One comment

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

sl_SISlovenian